FANDOM

"Savi, conqueridor, heroi, vilà. Tu eres totes aquestes coses, Revan... i ara ets res. Al final no pertanys ni a la llum ni a la foscor. Tu sempre restaràs sol."
Darth Malak

Revan—anomenat com el Revanchista, honorat como el Revan, injuriat com Revan el Carnicer, temut como el Senyor Obscur dels Sith Darth Revan, i lloat como el Cavaller Pròdig—fou un humà sensible a la Força que va tindre un rol molt important en diversos esdeveniments galàctics, entre els quals en destaquen les Guerres Mandalorianes i la Guerra Civil Jedi; A més, les seves accions van influenciar tant els Jedi com els Sith

Biografia

Infància i entrenament Jedi

"Revan ha tingut diversos Mestres: Zhar, Dorak, el mestre Kae, abans que aquest hagués anat a les guerres. Cap al final del seu entrenament, va cercar altres mestres per aprendre més tècniques. S'ha dit que ell va tornar al seu primer Mestre al final del seu entrenament per tal d'aprendre com podria deixar millor a l'Orde."
Mical

Probablement originari dels territoris del Bord Exterior, l'home que es coneixeria com Revan va néixer entorn a l'any 3.994 ABY. Res se sap de la seva infància i les primeres dades que coneixem daten de la seva etapa com a estudiant jedi.

Revan, com a Padawan Jedi, estudià sota la tutela d'un gran nombre de Mestres Jedis. La Mestra Jedi Kreia va assegurar que ella havia sigut la seva primera professora en els camins de la Força. Encara que aquest testimoni sigui cert o no, durant aquesta etapa es faria amic d'un estudiant anomenat Alek (el futur Darth Malak) i tots dos estudiaren tant en el temple de Coruscant com en el Enclavament Jedi en el planeta Dantooine.

Durant la seva formació Revan aprengué d'altres mestre com el Mestre Jedi twi'lek Zhar Lestin o la Mestra Arren Kae, entre d'altres. A més, segons el testimoni de l'historiador Jedi Mical, es diu que durant la seva etapa com a Padawan Revan havia estudiat matèries poc comunes com els estudis dels Llaços de la Força i d'altres poders de la Força poc conegudes.

Els seus mestres veien que ell tenia un gran desig de coneixement. El Mestre Lestin creia que la causa d'aquest interès es degué per la seva exuberància i ímpetu juvenil; tot i així creia que en un futur Revan es convertiria en un campió de l'Orde. Aquest pressentiment va ser compartit per altres membres del Consell com el Mestre Vandar Tokare, mentre que d'altres com el Mestre Vrook Lamar dubtaven sobre els interessos del jove jedi.

Junt amb Alek, el futur Revan va arribar al rang de Cavaller Jedi poc abans de l'any 3.964 ABY.

Les Guerres Mandalorianes (3.964-3.960 ABY)

El Revanchista (3.964-3.962 ABY)

"Quan va sorgir l'amenaça Mandaloriana, Revan i Malak estaven entusiasmats de derrotar l'enemic de la Republica. Però el Consell pensà que el millor era que nosaltres ens moguéssim amb cura i precaució. La verdadera amenaça, que el Consell temia, encara no havia aparegut. Però Revan no seria dissuadit. Carismàtic i poderós, era inevitable que molts membre de l'Orde concorrerien en massa a l'aparent causa noble de Revan. Malak va ser el primer en unir-se al seu millor amic. Altres el van seguir, alguns els més joves i més prometedors, amb la intenció de salvar la Galàxia de l'amenaça Mandaloriana."
Zhar Lestin

Aquell any els  Mandalorians van començar una invasió en els territoris de la República Gal·làctica en el Bord Exterior. Revan va ser un jove molt crític envers a l'inactivitat de l'Orde Jedi en les Guerres Mandalorianes. Gràcies a la seva oratòria i el seu carisme va reunir un grup de jedis, coneguts posteriorment com el moviment Revanchista, i els va liderar contra els Mandalorians.

L'efecte que va tindre les estratègies del jove jedi contra els invasors va fer que sigués nombrat Comandant Suprem de les forces republicanes.

Lluita contra els Mandalorians (3.962-3.960 ABY)

"Jo no conec el teu nom — però jo continuaré la teva causa. No em trauré la màscara fins que no hi hagi justícia— fins que els Mandalorians hagin sigut derrotats d'una vegada per totes. així ho jura… Revan!"
―Revan[src]
Batalla de Malachor V (3.960 ABY)
"No va ser les vostres naus o els vostres homes o la vostra elogiada "lluita per la llibertat" que la vau guanyar, la batalla final de la guerra. Va ser per les accions d'una única persona – el Jedi Revan – que vau prevaler. Les estratègies i les tàctiques de Revan van derrotar els millors dels nostres. Inclós el mateix Mandalore es va quedar bocabadat per la ferocitat, la tenacitat i la subtilesa dels plans de Revan."
―Canderous Ordo[src]

Període entreguerres (3.960 - 3.959 ABY)

Mantell dels Sith

"Així que Mandalore estava dient la veritat."
"De veritat creies que les seves últimes paraules serien una mentida?"
"I ara què?"
"Tenim la nostra prova. Els Sith no estan extingits. Han de ser detinguts."
"Què passarà amb els Mandalorians?"
"Sense la màscara no són res."
―Malak i Revan[src]

No obstant, quan Revan derrotà el líder Mandalorià, Mandalore el Máxim, en la Batalla de Malachor V en el 3.960 ABY, Revan y el seu amic Alek, ara ja conegut com Malak, van descobrir una connexió entre els Sith i els Mandalorians que van portar tots dos a investigar les Regions Desconegudes, on trobaren el vertader Imperi Sith (Imperi Sith reconstituït). El descobriment d'aquest imperi i el contacte amb l'Emperador Sith va donar lloc a la seva conversió al Costat Fosc de la Força. Immediatament l'Emperador Sith (que controlava mentalment els dos jedi) els va enviar de volta a la República como agents encoberts. Tanmateix, els ara nous Senyors dels Sith, Darth Revan i Darth Malak respectivament, es van alliberar del control mental de l'Emperador i van establir el seu propi imperi a la Fragua Estelar, una antiga estació espacial de gran poder que l'antiga raça dels Rakata van construir temps llunyans.

El descobriment de la Forja Estelar

La Forja Estel·lar

«L'únic que vas veure fou una enorme fàbrica, tot el que et vas imaginar fou una flota immensa capaç de destruir la República »
―Darth Malak[fuente]

La Guerra Civil Jedi (3.959 - 3.956 ABY)

En el subsegüent conflicte, conegut com la Guerra Civil Jedi,

Com a Lord Sith Darth Revan (3.959 - 3.957 ABY)

La traïció de Darth Malak (3.957 ABY)

Revan va ser traïcionat pel seu aprenent sith, Malak, quan un equip d'assalt jedi l'anava a capturar. La traïció de Malak va ser una sorpresa tant pel mestre sith com per l'equip jedi, Revan va sortir malparat però fou salvat pel cavaller Jedi Bastila Shan, que va formar, com a conseqüència, un lligam de la Força molt fort entre ells dos.

Com a cavaller Jedi Revan (3.957-3.956 ABY)

El rescat de Bastila Shan i la destrucció de Taris (3.957 ABY)
La recerca de Bastila
Fugida
Retorn al Enclavament Jedi

Revan i els seus companys van fugir cap a l'enclavament Jedi de Dantooine. Allà van ser rebuts pel consell Jedi. Bastila Shan relatà al Consell sobre els esdeveniments recents i aquests la demanaren que vingués amb Revan per saber més detalls.

Alguns com Onasi pensaven que era molt inusual que el Consell Jedi volgués reunir amb una persona que no aparentava ser Jedi. Bastila Shan presentà a Revan al Consell Jedi i comentà la possibilitat d'entrenar-lo en els camins de la Força.

El Mestre Zhar Lestin, miembro del Consell, considerà la necessitat de debatre sobre aquesta decisió amb més detingudament; mentre que el Mestre Vrook Lamar necessitava saber amb seguretat que Revan sigués un sensible a la Força. Bastila Shan replicà al Mestre Lamar que no era necessari fer qualsevol prova ja que tots percebien la Força dintre de Revan. Lestin afirmà la presència de la Força però era molt poderosa i indomable; a més, el Mestre Lamar tenia la preocupació de que si Revan tornava als entrenaments de la Força, podria convertir-se de nou en Lord Sith. En aquell moent, el Mestre Vandar Tokare , que no volia que Revan sabés la seva pròpia identitat, decidí que era més oportú parlar-ho en privat.

la Mestra Jedi Twi'lek Destra Luur Jada comentaven que no había visto a nadie aceptado para la formación recientemente. Normalmente, el Consejo no aceptaría a un adulto para entrenar, pero aparece fue un "caso especial".[28]

[28]

Entrenament Jedi i disputes en Dantooine
Las ruïnes antiguas
La segona recerca de la Forja Estel·lar
Tatooine
Kashyyyk
Manaan
Revelació en el Leviatán
Confrontació en Lehon i la batalla de la Forja Estel·lar (3.956 ABY)
Confrontació amb Darth Malak

Un nou viatge comença (3.956 -3.950 ABY)

Última visita al Temple Jedi

Després de veure a Ordo, Revan va viatjar al Temple Jedi de Coruscant per trobar informació sobre Meetra Surik, una de les millors generals de Revan durant les Guerres Mandalorianes. Surik fou la única Jedi que va tornar a Coruscant després de la guerra per ser jutjada per l'Alt Consell Jedi. Encara que sabia que Surik estava en l'exili, imposat pel Consell, no sabia res del seu destí o de la seva localització. Escoltà alguns rumors que asseguraven que ella va deixar l'espai republicà i va desaparèixer en la obscuritat. Intentà trobar-la a través de la Força, ja que tenia l'habilitat de sentir els éssers vius en l'amplitud de la galàxia; no obstant, Revan no va percebre res d'ella. L'explicació més simple sobre aquest fet era que Meetra Surik s'havia fet una amb la Força, però Revan pensà que ella seguía viva.

Així, Revan creia que hi havia més dades ocultes de la seva història i decidí anar al Temple a cercar ajuda. En entrar al Temple, Revan ocultà la seva identitat amb la caputxa de la túnica Jedi per evitar ser reconegut.

Sortida a Rekkiad

La Màscara de Mandalore

Viatge a Nathema

Dromund Kaas

En la presó.
Enfrontament amb Darth Nyriss
Preparació per la lluita final (Cova)
Ascens a la ciutadella sith
Enfrontament contra L'Emperador Sith

En èxtasi (3.950 - 3.642 ABY)

300 anys després

Profecies

En el 3.993 ABY, el Jedi moribund Duron Qel-Droma va tindre una visió de la Força en què apareixia un Revan victoriós sobre un Lord Sith mentre portava les seves túniques; l'home, llavors, va morir de forma pacífica ja que sabé que el futur estava assegurat.

Llegat

Holocró de Revan.

Personalitat i trets

Poders i habilitats

Entrenament amb el sabre de llum.

Poders de la Força

Altres habilitats

Darrere de les càmeres

Continuitat

Amnèsia

Final de la Obscuritat

Aparicions

Fonts

Notes i referències

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori